Saturday, February 25, 2012

Svatební veletrh 2012


Pro budoucí nevěstinky!

Píšu tento článek poněkud pozdě, protože se svatební veletrh konal 9. - 11.02. Ale řekla jsem si, že ho spoustu lidí nenavštívilo, a tak by se vám moje nabyté zkušenosti mohli hodit.

Pracovala jsem tam jako modelka společně s Andreou, Lenkou, Helenou, Veronikou a Dominikou. Já na svatby, svatební šaty a všechny tyhle radovánky moc nejsem. Příjde mi to naivní, ale nikoho neodsuzuji, protože jak jsme se s kamarádkou shodly - záleží na tom v jakém prostředí kdo vyrůstá. Její rodiče se zamilovali, vzali a dodnes žijí šťastně. Moje máma zase nikdy neměla moc pohádkové vztahy. Ale i přes můj sarkasmus co se svateb týče jsem na veletrhu chytla neskutečně dobrou náladu. Opravdu tam působila taková atmosféra, která sálala z natěšených snoubenek. V každém případě jsem se naučila dost věcí.

Co se estetické stránky týče:

1.) Svatební šaty, které jsou in v roce 2012 mají labutí peří a jsou ve stylu těch pohádkových nadýchaných svatebních šatů. Co je prý opravdu out jsou "šaty" složené ze sukně a korzetu. Co se cen týče - na sobě jsem měla šaty, které podle majitelky salonu stály více než 50 000,- a u ní v salonu NUANCE si je můžete půjčit za částku cca 20 000,-. Já jsem vždycky brala utrácení za šaty zbytečné, když si je obleču jen jednou (i kdybych se vdávala vícekrát - určitě bych s každou svatbou měla více kil, takže bych stejně šaty nevyužila), a tak mě nadchla představa toho, že si šaty můžu za nějakou menší částku půjčit, ale když jsem zjistila, že menší částka je např. 20 tisíc hned se mi to líbit přestalo. Samozřejmě, že tam mají i levnější šaty, jen se dělím o dojmy.

                                      
 Ženichův oblek prý nemá být jeden z obleků od BOSS. To, že je to drahé není záruka správné volby. Boss vyrábí pracovní obleky, zatímco na svatbu se prý více hodí žaket (je to podobné jako frak, jen má krovky více zakulacené) a když bude mít látka jemný lesk, vůbec to neuškodí. In je také, když jsou rukávy saka trochu zkrácené, aby byla vidět košile. Paní Blažková (majitelka) říkala, že je absolutně strašné, když se pár snaží sladit ženicha s kyticí nevěsty. Barvový favorit (obleku) majitelky je tzv. hořká čokoláda. Musím sama potvrdit, že se mi líbí více, než černá.
Zaujala mě jedna maličkost. Většina svateb se odehrává v létě a ženich se v té nádheře potí. Dozvěděla jsem se, že se mu může obléknout pod sako vestička, aby si po obřadu mohl sako sundat a stále zůstal slavnostně oblečený.

                               
2.) Dekorace celé svatby záleží na nevěstě. Když si vybere na šaty stužku např. v hnědé barvě - dekorace musí být ve stejné barvě. Více informací jsem o tom nepochytila, tak si tu radši nebudu nic vymýšlet.
web svatebního domu NUANCE: http://www.nuance.cz/index.html

Na veletrhu vystavovalo spoustu firem s velmi zajímavým zbožím. Navíc ceny byly neuvěřitelně nízké! Pokud plánujete svatbu, určitě si zajděte na další veletrh. S holkama nás hlavně bavil jeden konkrétní vystavovatel a sice tzv. smilebox. Je to velmi zajímavá věc o které si můžete přečíst tady:
http://smilebox.cz/

Tady máte barvitou galerii z veletrhu:











V backstage byla taková zima, že jsem po víkendu stráveném na veletrhu onemocněla na necelý týden. Tady je fotka u ohřívátka - jedna z těch světlejších chvil přehlídek :) 


Fotky z dříve zmiňovaného smilebox




1 comment:

  1. Ahoj, byly na veletrhu vystaveny i snubní a zásnubní prsteny nebo šlo jen prezentaci šatů? Děkuju

    ReplyDelete